גרמניה פרנקפורט - תערוכת רכב IAA
אתמול שבתי מביקור בן 12 יום בגרמניה, אשר החל בפרנקפורט והסתיים במינכן. נסעתי לפרנקפורט בערב ראה"ש עם שני חברים נוספים, ובמשך שלושה ימים ביקרנו בתערוכה. כמובן שלא הספקנו בזמן הזה לכסות את כולה, אבל אפשר לומר שאת הרוב ראינו. (הכוב אלעד סיטון גזבר ודובר מועדון אלפא-רומאו)
התערוכה היתה מדהימה, ואין לי ספק שבעתיד אחזור לבקר בה. אני יכול לומר בפה מלא שבסוף היום השלישי, כאשר עזבנו את מרכז הירידים של פרנקפורט בדרכנו חזרה למלון, ממש היה לי חבל שלא אשוב עוד לתערוכה. יום לפני שעזבנו את פרנקפורט קיבלנו את הרכב השכור - אופל זאפירה 1.7 טורבו דיזל. בהתחלה התבאסתי קשות מהרכב, אבל אחרי שספרתי עד שלוש, הבנתי שבעצם קיבלנו יופי של רכב: בהתחשב בעובדה שאנחנו לא מחפשים איתו הרפתקאות מוטוריות מסעירות, מדובר במיניוואן נוח מאוד עם מספיק מקום להכיל את המטען הרב שלנו. כבונוס, יש לו צליל ממש מגניב של הטורבו ושל הפורק יצאנו מפרנקפורט על האוטובאן כשפנינו מועדות למנהיים, בתקווה שאיכשהו נצליח להיכנס למפעל של מרצדס. כשהגענו למודיעין התיירים, הוסבר לנו שיש לתאם ביקור כזה מראש וכי אין דרך להיכנס ללא התראה. תחת זאת, האישה הנחמדה הפנתה אותנו לכפר לא רחוק בשם לנדבורג. מעבר לעובדה שהכפר הזה נראה כאילו הוציאו אותו מימי הביניים, יש בו מוזיאון של דר' קרל בנץ. בדרך לשם גם מצאתי לגמרי במקרה סוכנות ישנה של אלפא רומיאו, שנראית גם היא כאילו היא נתקעה בתקופה אחרת. להסתובב בה היה גם כמו להסתובב במוזיאון, כשבחצר שלה חונות שלל אלפות מעניינות: ג'ולייטה טורבו, שלל 164, 75TS, 155, סוד TI, מונטריאול, ג'וליות יפהפיות ואפילו 6. מבעל הבית הזקן רכשתי כמה חלקים לטיפול הטיימינג במחירים טובים, ואפילו הצלחתי להשיג החזר מע"מ! הגעתי למוזיאון בלנדבורג די סקפטי ולא הייתי בכלל בטוח שאני רוצה להיכנס. לשמחתי, בסופו של דבר נכנסתי, וגיליתי מוזיאון מרתק עם שלל מוצגים עתיקים במצב מעורר התפעלות, כשאת הסיור שם מלווה מוזיקה גרמנית חרישית וישנה להשלמת האוירה. יצאנו מלנדבורג לכיוון שטוטגארט ובדרך עברנו בהיידלברג. ובהתחשב בעובדה שלא הזמנו בתי מלון לשלושת הלילות הבאים, החלטנו לנסות את מזלנו בעיר הזאת. למי שלא מכיר, היידלברג זוהי עיר תיירותית הבנויה על הר, ומפורסמת בעיקר במרחצאות שלה. במרצאות לא ביקרנו, אבל במצודה המרשימה דווקא כן, וגם המלון שבסוף מצאנו היה מקסים ובמחיר לגמרי שפוי. למחרת בבוקר יצאנו מהיידלברג לשטוטגארט, ולאחר שנתנו בראש על האוטובאן (האופל סוגרת 200, ועל כך יעיד גם ה-GPS), הגענו למודיעין התיירים בשעת הצהרים. הזמנו דרכם חדר במלון ביתי קטן, שהתגלה כחמוד להפליא. אומנם אין מעלית, אבל המלון משפחתי ואינטימי, החדר מרווח והמחיר זול מאוד. ביקרנו במוזיאון מרצדס, שהוא אתר חובה גם אם אינכם חובבי רכב. למחרת בבוקר נסענו להשקיף על העיר ממגדל הטלויזיה, ושמנו פעמינו ליער השחור. לאחר שנסענו בדרכים צדדיות (בכוונה תחילה), הגענו למקום שנקרא GUTACH, שם יש מוזיאון פתוח שבו מוצגים בתים מהיער השחור. המוזיאון היה נחמד, אבל אני מציע לכם להיכנס אליו רק אם הגעתם למקום. בכל מקרה, לא שווה לנסוע אליו במיוחד. את הלילה העברנו במלון משפחתי שנמצא בעיירה באדן-באדן, בינות לכרמי ענבים ואויר צלול. ביום למחרת חזרנו לאופל הנפלאה שלנו ונתנו בראש על האוטובאן בכיוון מערב בואכה מינכן. בדרך עצרנו, בהמלצת הגברת מהקבלה, באיזור שטוטגארט באיזה אאוטלט מפואר. אחרי שראינו מה המחירים שם, חזרנו מהר לאופל והמשכנו לתת בגז הגענו למינכן לעת ערב, ואחרי הצ'ק אין במלון שמנו פעמינו למתחם האוקטובר פסט. במקום הוקם לונה פארק ע-נ-ק-י, כשבין המתקנים יש בתי בירה גדולים וגדושים, ובעיקר גרמנים שתויים ושמחים. אחרי שהרווינו את צמאונינו בבירה מקומית ואת רעבונינו בנקניקיות ארוכות מאוד, חזרנו למלון, ואת יום המחרת העברנו במוזיאון של BMW ובמחנה הריכוז דכאו (מצמרר). את היום האחרון ניצלנו לטיול בעיר: ביקרנו ב-Allianz-Arena, הלא הוא אצטדיון הבית הענקי (90,000 מקומות) של קבוצת באיירן מינכן, בפארק האולימפי ולאחר מכן MARIANSPALTZ ו-ODEONSPLATZ, שהם בערך המקבילה של ככר המדינה. ניתן למצוא שם גם שעון יד במחיר צנוע של 205,000 אירו בערב שוב חזרנו לסיבוב אחרון בפסטיבל, ולמחרת בבוקר כבר היינו על המטוס בדרך לארץ. אשמח לעזור ולייעץ לכל מי שמתכנן ביקור באיזורים אלה.
ונעבור לתודות: ראשית, תודה ענקית לאילן סלע, סוכן הנסיעות הכל יכול של המועדון. אילן הפך עולמות כדי למצוא לנו את המחיר הטוב ביותר ואת בית המלון במינכן, למרות ההתראה הקצרה והבעייתית. תודה לא פחות גדולה לאורי קדם, אשר שלח לי בדואר תוכנה ל-GPS עם מפות של כמעט כל אירופה וארה"ב, ואף עזר לי בהתקנתן במכשיר לאחר מכן. תודה נוספת לדני ויינראוך, אשר צייד אותי בספרי תיירות רבים מספור על גרמניה, בתוספת מפת כבישים מפורטת. הספרים הללו מילאו תפקיד חשוב בתכנון הנסיעות שלנו, ובהחלט מומלץ לכל מי שמתכנן סוג כזה של טיול להצטייד בהם.
סרטונים מהתערוכה תוספת הסברים אפשר לראות בערוץ שלי ביוטיוב, תמונות בינתיים טרם הספקתי להעלות.
ומילה אחרונה: הגרמנים אומנם מתירים בחלק מהאוטובאן לנסוע במהירויות לא מוגבלות, אבל במקומות שבהם כן יש הגבלה, האכיפה חזקה מאוד. סחבק אכל אותה לפחות פעם אחת (לגבי הפעם השניה, אני עדיין לא בטוח. נראה שאין מנוס מלהמתין לדו"ח שיגיע - או שלא). ראו הוזהרתם! _________________ אלעד סיטון אלפא 146ti דובר וגזבר המועדון
|